Søgeordsanalyse

Når vi laver en søgeordsanalyse

Når vi laver en søgeordsanalyse viser den, hvad og hvor du skal sætte ind for at forsøge at nå højt i søgemaskinerne på de for jeres virksomheds, relevante søgeord. Konkret set, er det, som udgangspunkt søgeordsanalysen, der garanterer, at jeres SEO arbejde får den ønskede effekt. Analysen giver jer også et solidt indblik i, hvilken Return of Investment (ROI), i kan regne med når, der aktiveres en søgemaskineoptimering af jeres hjemmeside. Søgeordsanalysen laves konkret, så man ikke arbejder i blinde.

Når i modtager en søgeordsanalyse fra os, finder i en liste med de søgeord vi kan se jeres kunder, oftest bruger. Der laves et estimat over, hvor mange, der benytter søgeordet hver eneste måned. Det er netop denne kategorisering, der hjælper med at målrette de udvalgte søgeord, til de korrekte sider og derfor placering på Google.

En søgeordsanalyse skulle gerne indeholde:

  • De primære søgeord
  • De alternative eller sekundære søgeord
  • Jeres nuværende placering på søgemaskinerne
  • De søgeord, der relaterer til jeres primære søgeord

Med søgeordsanalysen får i et solidt overblik fra starten, over jeres konkurrenter, deres placeringer, hvor høj konkurrencen er på søgeordene. Gør jer grundige overvejelser hvilke søgeord i gerne vil findes under. Disse bliver essentielle i arbejdet med SEO.

Prioritering af jeres søgeord

Når vi kender jeres søgeord, fortager vi en prioritering af dem i et tæt samarbejde med jer. Når vi når til en fælles prioritering af jeres søgeord, vil den danne grundlaget for, hvordan strukturen skal sammensættes på jeres website.  Søgemaskinerne vurderer navigationsstrukturen, som et udgangspunkt for, hvad i ønsker skal være jeres primære søgeord for jeres hjemmeside.

Hver page (side) i den menustruktur, der laves på jeres hjemmeside med søgeordene, skal ranke for hver sit eget søgeord. Forsiden på jeres hjemmeside er lederen, der samler alle søgeord. Det søgeord, der er dominerende på forsiden, anses for det mest essentielle. Som regel er oftest det søgeord, der er størst konkurrence på. Det er derfor, vigtigt at lave en solid, SEO tekst på jeres forside, omhandlende det primære søgeord. Det burde give det bedste udgangspunkt for ranking for det pågældende søgeord i søgeresultaterne.

Menustrukturen omkring søgeordene

Top menuen skal gerne indeholde jeres top søgeord og på de underliggende punkter, skal de underliggende søgeord placeres på en måde, så søgemaskinerne let kan tilgå sammenhængen og prioriteringen af jeres vigtigste ord.  Igennem denne menustruktur, vi når frem til via analysen, vil vi gerne kunne tilgå jeres hjemmeside og flytte rundt på siderne, så de matcher den struktur vi har nået frem til.

Long Tail keywords

Long Tail Keywords er den adfærd for hvordan folk søger på.  Det vigtigt at få indsigt i de lidt mere generelle tendenser for den måde, din målgruppe søger på.  En god søgeordsanalyse identificerer de mest essentielle ord din målgruppe søger på. Dette skal selvfølgelig bruges i selve optimeringen af jeres tekster og sidernes titler på jeres hjemmeside.  Long Tail Keyword analysen kigger på:

  • De forskellige søgeords-fraser
  • Variationer
  • Diverse tillægsord
  • Stavefejl mønstre

Opsumering

opsummering søgeordNår vi har jeres søgeordsanalyse, kan vi iværksætte en optimering af jeres hjemmeside, så de vigtigste søgeord findes af Google crawlerne. Sammen med den eksterne linkbuilding, skulle det gerne give jer et boost i søgeplaceringerne, så i kan møde jeres nye kunder og opnå konvertering.

I ER ALTID VELKOMMEN TIL UFORPLIGTENDE AT KONTAKTE OS